Pénzügyi Tudatosság Diákfórum a PADE Alapítvány támogatásával
A pénzügyi ismeretek fejlesztése napjaink egyik legfontosabb feladata. Felmérések bizonyítják, hogy ezen a területen a magyar lakosság sajnos még mindig lemaradásban van az európai országok többségéhez képest. A pénzügyi tudatosság fejlesztésének kiemelt szerepét ismerte fel a Privátbankár.hu, amikor több hazai egyetem együttműködésével megvalósította a Pénzügyi Tudatosság Diákfórum 2019 programját. A négyrészes rendezvénysorozat a PADE Alapítvány támogatásával jött létre.
A hazai pénzügyi kultúra fejlesztésének alappillére a gyakorlatban alkalmazható tudást nyújtó gazdasági és pénzügyi ismeretek iskolai keretek között történő oktatása. A Privátbankár.hu PADE Alapítvány által támogatott Pénzügyi Tudatosság Diákfóruma 2019-ben elsősorban a diákoknak és a diákokról szólt. A négy helyszínen - Debrecenben, Szegeden, Miskolcon és Egerben - megrendezett eseménysorozaton közel 700 diák ismerkedett meg a pénzügyekben való eligazodással és szerzett hasznos ismereteket.
Az érintett témák között szerepelt a bankolás és fizetés a 21. században, a családi pénzügyek és a családi költségvetés jellemzőinek bemutatása, a biztosítások fontossága, de hasznos tanácsokat kaptak a hallgatók a bankszámlanyitással vagy a vállalkozásindítással kapcsolatban is. Szakértők hívták fel a figyelmet a pénzügyi csalások felismerésére és elkerülésére, továbbá izgalmas beszélgetések hangzottak el a jövő pénzügyeivel, a jövő bankfiókjával kapcsolatban is.
A minél jobban alkalmazható gyakorlati ismeretanyag átadása érdekében a diákoknak sikeres helyi vállalkozók beszéltek arról, milyen nehézségekkel kellett megküzdeniük saját üzletük elindításától kezdve az első eredmények megszületéséig.
Az előadásokat követően a diákok játékos kvízekkel tesztelhették a programon elsajátított tudásukat, tanáraik pedig új online feladatkészítő alkalmazást ismerhettek meg, melynek segítségével nem csak kvízjátékokat készíthetnek, de házi feladatot is adhatnak.
További információ: https://privatbankar.hu/konferencia